Održan prvi korizmeni susret četvrtkom u franjevačkom samostanu Dubrava

U četvrtak 23.veljače u franjevačkom samostanu Hercegovačke provincije na zagrebačkoj Dubravi nakon pobožnosti krunice, sv. mise i klanjanja Presvetom Sakramentu kojeg je predvodio vlč. fra Jozo Zovko održan je prvi korizmeni susret koji će se održavati svakog korizmenog četvrtka.


Predavanje posvećeno shvaćanju pokore i pomirenja po dokumentu Ivana Pavla II. predvodio je fra Ante Bekavac.
Svjesni smo da strah koji nas okružuje pred brzim promjenama izaziva netko koga mi ne možemo vidjeti, dodirnuti, niti ga čuti, ali znamo da nam se zbog te stvarnosti život u svakom trenutku može promijeniti.
Moramo naučiti da naše srce, naš život bude obasjan svjetlom Isusove riječi, da naša pitanja i odgovori nalaze istinu i uporište u Isusu. Čitajući Božju riječ mi možemo izoštriti svoju svijest, istančati osjetljivost za grijeh i njegove smrtonosne klice. Tek odatle je moguće razumjeti ovaj papin dokument, život dostojan čovjeka, istaknuo je fra Ante. 
Možemo li mi svoj grijeh vidjeti kao nešto što nas udaljava od Boga ili je to iluzija ili projekcija nekog prijašnjeg naraštaja. Osjećaj grijeha za blaženog Ivana Pavla II. povezan je s osjećajem za Boga jer proistječe iz svjesnog odnosa s Bogom kao svojim stvoriteljem, gospodarom i ocem.
Ne živi li suvremeni čovjek pod prijetnjom pomračene svijesti, iskrivljene savjeti, umrtvenja ili anestezije savjesti?  Za Papu Ivana  postoje brojni znakovi koji upućuju na stvarnost pomračenja i to je ono uznemirujuće .
26.listopada g.1946. u Bostonu u jednoj radio emisiji papa Pio XII. rekao je kako je grijeh ovog stoljeća gubitak osjećaja za grijeh.
Papa Pavao VI. u nagovoru od 8. ožujka g.1972. govori o trostrukom gubitku smisla. Gubitak smisla grijeha i krivnje, gubitak smisla ljudske slobode, gubitak smisla Boga.
Naše vrijeme uopće izbjegava riječ grijeh - govori se o pogrešci, nedostatku; umjesto Boga govori se  o nekoj višoj sili, energiji.
Klice takvih osjećaja papa vidi u sekularizmu koji je po svoj definiciji pokret ideja i namjera što nameće humanizam koji je posve isključio Boga. Usredotočuje se jedino na kult akcije proizvodnje ponesen opojnošću  potrošnje užitka  da pri tom ne brine za opasnost da čovjek gubi svoju dušu. Otajstvo Boga razotkriva i objašnjava otajstvo čovjeka.
Pomirenje je neophodno jer grijehom je poremećena nutarnja ravnoteža čime je čovjek podijeljen, rastrgan, grijeh slabi volju, pomućuje um i zamračuje pogled na život. Tako neizbježno stvara razdor i među drugim ljudima. 
Osjećaj grijeha lako iščezava i pod utjecajem etike što se izvodi iz određenog povijesnog relativizma koji niječe apsolutnu ćudorednu vrijednost koje umanjuje zlo i grijeh koji je netko učinio.  Gubitak osjećaja za grijeh jest učinak nijekanja Boga veli Papa - griješiti znači živjeti kao da On ne postoji, znači izbrisati Boga iz svakodnevnog života. Govoriti danas o pomirenju i pokori za Ivana Pavla II.  znači da se čuju iznova riječi evanđelja "Obratite se i vjerujte evanđelju". 
Slijedeća predavanja na ovu temu četvrtkom predvodit će fra Ljubo Kurtović, Fra Jozo Zovko, fra Zoran Senjak, fra Tomislav Sablje i dr. Ivan Čelić.