Orguljaški koncert don Ivana Urlića

Duži niz godina uz svetkovinu Velike Gospe don Ivan Urlić, svećenik i magistar orgulja, održava orguljaške koncerte u župnoj crkvi Gospe u Siti u Strožancu – Podstrani. Tako je i ove godine 19. kolovoza nakon večernje mise svestrani svećenik i umjetnik, odnedavna vicerektor Centralnog bogoslovnog sjemeništa u Splitu, katedralni orguljaš splitske prvostolnice i korepetitor mješovitog prvostolnog zbora sv. Dujma, te profesor crkvene glazbe na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Splitu, upriličio koncert kojeg je u punoj crkvi publika s nestrpljenjem očekivala. Kao i dosad, program je bio besprijekorno složen, održavajući pažnju slušatelja aktivnom osmišljenim izmjenama registara, karaktera i boja, ne izlazeći iz okvira pobožne senzibilnosti.

Koncert je otvorio Toccatom i fugom u d-molu Johanna Sebastiana Bacha, remek-djelom orguljske literature davši mu osobni pečat suptilnih boja i profinjenosti izričaja. U nastavku je također Bachovim poznatim koralom Wachet auf, ruft uns die Stimme suverenom izvedbom potaknuo slušatelje na budnost i pripremljenost na Gospodinov dolazak. Uslijedila je Handelova Passacaglia gdje je svakom novom varijacijom strpljivo i precizno nadograđivao zadani oblik brižno pazeći da važnost teme ostane u prvom planu. Ista nit vodilja pratila je izvedbu Vidalove Sancta Virgo – četiriju improvizacija na temu Velikoj Gospi. Temu Velikoj Gospi prvo je uz orguljsku pratnju otpjevao puk u crkvi, a potom su uslijedile maestralne varijacije kojima je don Ivan Urlić pokazao izuzetnu muzikalnost, pažljivo, skromno i iskreno šaljući nježno obojanu posvetu Velikoj Gospi, nebeskoj zaštitnici župe. Potom je odsvirao Pachelbelov Kanon, koji je u originalu pisan za 3 violine i basso continuo, što je don Ivan Urlić svojom izvedbom ispoštovao, pazeći na vođenje svake od triju dionica podržavši ih sigurnom harmonijskom potporom. Koncert je zaključio izvedbama Saint-Saensove Fantazije u Es-duru i Widorovom Toccatom iz simfonije br. 5 op. 2, čijim je izvedbama osim već navedene muzikalnosti i suptilnosti izvedbe i odabira registara, pokazao i izvrsnu tehničku spremnost i virtuoznost, ni u jednom trenutku ne pretjeravši u agogici, poštujući partituru i skladatelja. Publika ga je za nastup nagradila velikim pljeskom triput ga vraćajući na sviranje dodataka koncertu.

Fotogalerija: Ivan Zovko