Adventska duhovna obnova svećenika Splitsko-makarske nadbiskupije

U marijanskome svetištu Vepric održana je u srijedu, 5. prosinca, adventska duhovna obnova svećenika Splitsko-makarske nadbiskupije. Duhovna je obnova započela pokorničkim bogoslužjem u kojem je don Radojko Vidović, župnik konkatedralne župe Sv. Petra u Splitu, dao nekoliko poticaja za razmišljanje i ispit savjesti. Naglasio je kako je prvi korak nove evangelizacije utisnuti riječi evanđelja u svoje srce te tako iskoristiti mogućnost koju nam pruža došašće - prihvatiti Kristov dolazak.




Nakon pojedinačne ispovijedi okupljeni su svećenici slavili euharistijsko slavlje u zajedništvu sa splitsko-makarskim nadbiskupom mons. Marinom Barišićem. U svojoj je homiliji skrenuo pozornost na tri gore, o kojima govore misna čitanja. Prvu goru spominje prorok Izaija. To je gora na kojoj će Bog svim narodima pripremiti mesijansku gozbu. U evanđelju pak vidimo kako se ispunjava proroštvo o toj gozbi, objasnio je Nadbiskup. Mnoštvo ljudi s različitim poteškoćama okuplja se na gori oko Isusa te puni povjerenja sve svoje muke stavljaju preda nj. On ih s poštovanjem prima te ih ozdravlja od svih bolesti. U taj odnos ljubavi i samilosti Isus želi uključiti i svoje učenike jer uočava potrebu naroda koji se bez hrane nalazi u pustome kraju. Učenici mu donose sedam kruhova i nešto riba. Isus prima te darove, blagoslivlja ih i vraća im da raspodjele narodu. U tome je događaju naznačena treća gora - oltar, istaknuo je nadbiskup Barišić. Na oltaru se zbiva prava mesijanska gozba na koju svećenik poziva riječima: "Blago onima koji su pozvani na gozbu Jaganjčevu!" Narod donosi na oltar svoje darove i molitve, svoje brige i muke. Svećenik ih prima u Isusovo ime kako bi narodu dao hranu da ne klone na putu kroz pustinju: Kristovo Tijelo i Krv. Čineći to svećenik govori: "Tajna vjere". Taj usklik nam poručuje da je posrijedi otajstvo koje je nama objavljeno, a ne znanje koje otkrivamo svojom snagom, naglasio je Nadbiskup te nastavio: "Možemo samo zamisliti s kojim su poštovanjem učenici donijeli Isusu one darove te s kojim ih je on poštovanjem njima vratio. Isto tako svećenik s poštovanjem treba primati i dijeliti euharistijske darove. Jer kada vjernici vide svećenika kako pun poštovanja slavi euharistiju, onda ih to formira", zaključio je Nadbiskup.
Nakon svete mise uslijedilo je razmatranje don Darka Matijevića, župnika na Brdima u Splitu, na temu "Svećenički poziv i navještaj u Godini vjere". U uvodu je podsjetio na poziv pape Benedikta XVI. da u ovoj Godini vjere produbimo sadržaje vjerskih istina te je obraćenjem života obnovimo. U sadašnjim društvenim okolnostima koje su nepovoljne za kršćansku vjeru, važno je uvijek iznova iščitavati dokumente Drugoga vatikanskog sabora, a za nas svećenike osobito Dekret o službi i životu svećenika - Presbyterorum ordinis, istaknuo je župnik Matijević. U nastavku je iznio nekoliko važnih točaka iz toga Dekreta: čitanje i razmatranje Svetoga Pisma, molitvu časoslova, celibat, redovitu ispovijed te konačno slavljene euharistije kao izvor i vrhunac svega svećeničkog života i djelovanja. U drugome je dijelu svojega razmatranja ponudio nekoliko poticaja za župni pastoral te predložio "molitveni plan" koji svećeniku može pomoći u življenju vjere i osobnom obraćenju. 
Poslije razmatranja bila je prigoda za raspravu koju je moderirao koordinator svećeničkih susreta i permanentnog obrazovanja don Jenko Bulić. Potom je ravnatelj Caritasa nadbiskupije Slavko Jerončić informirao svećenike o nadolazećoj Nedjelji Caritasa. U obavijestima iz Ordinarijata generalni vikar don Ivan Ćubelić među ostalim se osvrnuo na Nacionalno zahvalno hodočašće u Rim na kojemu je sudjelovalo oko tisuću vjernika iz Splitsko-makarske nadbiskupije. Dojmovi hodočasnika su odreda vrlo pozitivni tako da je u planu makar još jedno hodočašće u Godini vjere. Nadbiskup Barišić je u svojoj završnoj riječi također istaknuo pastoralnu vrijednost hodočašća. Nadalje, pozvao je svećenike da ozbiljno pristupe božićnom blagoslovu obitelji te na vrijeme obavijeste svoje vjernike o svim okolnostima kako bi njihovi susreti protekli dostojanstveno i u međusobno oplemenjivanju.
Duhovna je obnova završena zajedničkim druženjem u popodnevnim satima.